onsdag 9 juli 2008

02:48 och ansvarstagande.

Som så många av de så kallade kvällarna har även denna svikit från schemat. Ser gryningen i vitögat och inser; Bloggaren har missuppfattat vad vettig dygnsrutin egentligen är. Eller är han bara rädd för att inte göra som massan, den så utdömande skara människor som får falla under namnet main stream.

Ok, insikterna är många och livslusten flödar som aldrig förr. Ett flöde så starkt att jag inte kontrollera de. De utsöndrar ett beteende som i vissa situationer känns ohållbart. Missbedömning av stämning eller 'tala först tänka sen är frågan?

Insikt nummer noll. Repliken ställes som så många andra kvällar. Blir alltid bråk. Orka. aja

'eftersom vi ändå inte kan sova så kan du få välja john blund; Ska vi köra 69an, missionären eller vill du bara skeda? testa något nytt?'

Insikt nummer ett. Omtyckta personer är vad min vardag består av. Ibland genom deras röst i ljuvligt svall ur den gamla telefonen. Människorna med hjärta större än mitt förstånd som jag får möta i samma rum. Oftast under briljant ordnade sammanhang med tilltugg. Men så finns nån som får mig hosta, spotta och gäspa fjärilar. Ibland smiter en jävel mitt under samtal och jag rodnar och ler till kollegans feta förvåning. Men jag är lugn, verkar finnas oändligt antal fjärilar där nere. Alla bär de samma namn, alla har de samma ägare. Tack C.

Insikt nummer två. De materiella i min vardag tynar sakta men säkert bort. Ser min omgivning med klacksparken i högsta hugg. Lever för livet, de materiella är dött. Människor inklusive röster. Även om telefonen är en motbjudande fantasi, grundat på ett av fem sinnen, så finner jag de rätt kul att använda den. Och sent ska de va... helst i närvaro av den så ärade gryningen. Gamle vän, vi ska fasen skiljas åt en dag.

Insikt nummer tre. Sista två små veckorna har gått i stämningens tecken - toner, mat och högsta klass. Nu har intaget av denna drog dragit över och skall återställas under kommande dagar. No more hem fem, full, trilla omkull i duschen till jobbet vid sju. Börja likna dom där måndagsexemplaren av homo sapiens. Tar emot och kräver nacksving upp på banan!

Insikt nummer fyra. Helgen klingar vackert. Tjejen med stort C vågar! Stavar de som att falla. Har stor respekt och hänvisar föregående. Kodat.

LOVE

Inga kommentarer: