söndag 25 oktober 2009

Jag försöker.

Dom vill lära dig krypa. att gå I TAKT. För sakens bästa gå på led. Ett led. De vill lära dig att ljuga. Att alltid bocka och att buga. Om de tar emot. Klappa händer. För sakens bästa hålla med.

Vågar inte se på fortsättningen. Är berusad. Ah. Så kan de va. Vi försöker.

Ser frammåt. Men har sett på folk. Människor. Sånna som jag. Och du. OCh alla andra. Samma kött och blod. Människor. Folk. Du. Människan.
.
Vågar gråta. Må framstå kvinnligt. Rent av omanligt men gråter. Ödet. Människoöden. Min väns. Hennes. Mitt eget.

Är trött på att slicka röv. Har börja känna smaken och förstå.

Sitter på en stol. Benen i kors under stolen. Axlarna nere. Munnen. Ögonen frammåt. Inte bakåt. Frammåt. Svulna ådror över händer. Påklädd. Iaktar.

Är lite nere. Ni vet. en gång i veckan nere. Slår aldrig fel. Dinglar ensam med bene över marken. åtta meter och jag. Över en cigg.

Älskar så men vet inte hur man gör. Älskar er. Min familj. Skäms över en dålig son. Trött. Trött. Dum. Saker lurar så runt hörnet. Blundar och går kring knuten och kisar lätt mot nästa hörn.

Hoppas. Öskar.

Kärlek,

Charlie