lördag 20 september 2008

Utkast. Infall. Vinklar. Situationer.

Då och då. Vissa dagar. Är de så kallade känslorna välldigt tydliga. Andra dagar är bloggaren totalt iskall. Varför detta varierande känslosvall.

Igår kväll var jag och damen och åt. Aningen stressade. Lättirriterad. Ja, tyvärr. Blev alltså provocerad av ett gäng halvbekanta främlingar. Provokation tio procent av hundra. Och ur mig kommer ord och blickar som får mig skämmas. Alltså inget övervåld eller otrevlighet. Långt ifrån. Men ett behov av att sätta vederbörande på plats. Stort behov under dessa tjugo sekundrar.

För lite satsbildning här nu. haah

Så till livets kluvna rondell. Utfarterna blir allt fler och hastigheten har ökat något. Kan detta vara orsaken till sned sömn och övergångsåldernhumörsvängningar? Väljer att föra ett samtal med pigan. Iförd nytvättade kläder även om alla fläckar inte följde med vattnet.

'Situation hjälp, förklaring' P. intar då en bestämd ställning och granskar varje del av min kropp. Rakt igenom. Stannar några extra sekunder vid levern. Något kortare vid hjärnan, ändtarm, lungor och könet. Tillsist väljer hon att skiktgranska bloggarens hjärta. Länge. Och väl.
'Du har inte förstått, min vän, du måste avskilja dig. Skapa perspektiv och granska objektivt. Sedan kolla dina mungipar, ögonbryn och tillsist förlita dig till din känsla i buken. Magkänslan.'

Pigan slänger blicken. Den konkreta fast med glimten i. Väljer att tacka pigan för en önskvärt närvarande blixtvisit i mitt liv.

LOVE

Inga kommentarer: