söndag 21 september 2008

whyredboots på arbetet, avslås.

I den febrila tankeströmmen kör vissa tankar i diket. Det är därför mina fötter är varma och smått irriterade. För att skriva i Norén-stil.

Tog på mig mina skor av skinn. De svarta. Gick ut och såg att bladen på blomman hade ändrat uttryck. Hösten är nära. Nästan här. Luften ute är frisk och den biter tag om min arm. Det är kallt. På himlen syns många moln. Samlade. Kramandes med varandra likt en hopsvetsad ensamble. Inte min ensamble. Förutom när de går bra. När alla människor känner att de gör framsteg.

Förre stycket är inte ett citat utan ett försök, eller intryck av hur Lars Norén skriver i sin bok. Hans meningar bilder en dagbok utan flyt men med känsla. Djup. Bakom texten. Seg, utråkad läsare framför texten.

'TVÅ timmar kvar nu, sen får du krypa ner brevid din flickas varma kropp. Håll ut!' citat pigan.

LOVE

Inga kommentarer: