söndag 30 mars 2008

I wish

.. inleder naturligtvis med att ursäkta mig för alla stavfelen som finns i förra inlägget. Gramatiken ledsnar med tiden.. ska man plugga till lärare?

Så men va trevligt att vara hemma. Hemma som på landet i ett stort hus alldeles ensam. 'hallå hallåå hallllåå' (immitation av ett eko) Mörkret är närvarande, ljudet i den gamla kåken susar fritt och ibland tror jag att det är någon i rummet bredvid. Ensamt? Neej fast ändå tomt! Ur högtalarna rinner ljuv musik, trevliga läten som får mig att vara någon annanstans. Debussys Clair de lune gjuter ljuva tankar! Fucking mästerverk! är jag rädd, lr? Nej... bara lugn

Kvällen föll som en fura, gårdagen gjorde sig påmind tills man kom upp på banan. Efter förkaka a la danni slöt vi upp till den tappra skara salabor (med omnejd) som lät lotten falla till statts fördel! och Ja vi va några stycken, va vi! Vi dansade, rökte och småpratade. mötte gamla ansikten som jag inte sett på ett tag, på gott och ännu godare! Jag lyfter flaskan och säger tack!

trött

Men söndag visar ju kalendern, och vad passar bättre än att sova! Sova så att hela huset får vara med i mötet med blund. En man som vi all känner... john, vilken toppenkille. han skickar in oss i drömmar. Ibland vill han få oss inse saker, finna insikt och ibland vill han få oss njuta. Njuuuta med stort N. Hur kommer de sig att man vaknar? Den andra världen framställs ju sååå bra! så mycket bättre. Äsch

Som alltid M

LOVE

Inga kommentarer: