tisdag 24 juni 2008

Bloggaren ska antasta en festival.

Denna vecka är då allt en vacker vecka. Den senare delen ska tillbringas i de mest utsökta sällskapet på den mest utsökta platsen. Och ja, de är mina vänner och peace and love jag talar om. Tillsammans ska vi gråta av musik, kräkas av lycka och till sist mynta orden ' jag tar livet av mig för man ska ju dra när allt är som bäst'. Blir de kollektivt självmord eller hur slutar denna hård regisserade thriller. Och filmen kommer även innehålla romanser - joni! De ska bli festivalkärlek i gruppen och vi får se vilka utarmade själar som kommer stänga in de stackars små citronfjärilrna i sin äckliga buk. Blir de journalisten, försäljaren eller rent av psykoffret. Hörde jag Mohito?

En dryck som i nio fall av tio bör innehålla mynta, lime och brunt socker. Å sket i de sistnämnde och tog därmed inte hem titeln - vås bästa mohito... trisst!

Ok, veckan som gick var åland min ö för förnedring. Bloggaren dömde flickfotboll med skallepär och må ni tro att uppfattningen om att damfotboll slasch flickfotboll är djävulens påfund kvarstår. Nej men 'Tempo vad är de' Va? men matchtiden rann och peningarna trillade in. Liksom kräkan faktiskt trillade ut en kväll. blev väl lite för lycklig antar jag.

Skede i livet?

Jo de finns då många fucking vägar att köra på och den ena kan vara bättre än den andra. Litar på min magkänsla och kör pelle i botten. Hörde jag mohito? Nej. De finns framtidsplaner. Och så finns de några till. Hur som haver känner fingrarna för att skapa några klipp om verkligheten. Jag kör.

'om jag vore alldeles hårig på ryggen - då skulle jag nog vaxa bort skiten.'

Blev inga fler. Men däremot inser bloggaren att text ibland kan förefalla föga osammanhängande. Är texten kodad och 'nödrimmad'. Vem vet, talar någon med det yttre? Vad är de min magkänsla försöker säga mig?

Nu ska bakterier bortföras från min hud som sitter på min kropp. sen ska tänderna rengöras. sen en ordentlig titt rakt igenom. Fram med läderpiskan och njut!

LOVE

Inga kommentarer: