tisdag 10 juni 2008

Konsist

Om livet skulle vara en våg.



Efter en matad kväll med ansikten som ger mängder med intryck. Skapar känslor, bilder som ger infall på andra uppfattningar av den konkreta miljön. Vill jag nu och här säga. Att jag tvekar.



De finns vissa bilder som ger mig en magkänsla. En sådan som upplevs efter ett mål, en perfekt stil eller en stund av lycka. Ensam på ett café, med en tidning, DNs torsdagsupplaga, inför stundande helg med flyt på förhand. Sådana bilder existerar. De lever och ger hopp om fortsatt kärlek. Fortsatt anledning.



Sen finns de andra bilder. Sådana som river. Hud mot rivjärn. Oönskat. Ibland stannar de längre tid. Tungt. Levande. Eftertanke.



Aningen stuck in a moment. You to?



Känner att jag är på väg in och mot något stort. Lär bara leta lite i röran. Köra de bekanta varven i rondellen. Lita på va skylten säger och sen köra. Antar jag. Meningar. Med lr utan mening. Man kan ju fatta sig i längd med en bibel men de konkreta bildar en liten mening. En tung jävel. Kan man lita på en mening när de var närmare tusen från början? Really..? Tusen tunga meningar sammanfattad i en mening. Omöjligt. Möjligt?





LOVE

Inga kommentarer: