fredag 22 augusti 2008

En tältsäng med två formade madrasser.

Inför stundande sömn så sitter jag med vita gamla gamla dg boxers. Detta plagg kallades tidigare ikväll för 'har du på dig ett lakan'. Ärligt talat så kan jag verkligen se missnöjet hos dessa. Tänk på allt de gått igenom. Legat ensamma på kalla golv, centrifugerats i sextonhundra varv per minut samt antastats av diverse vätskor. De är verkligen deprimerade just nu och jag hoppas de orkar komma upp på banan igen. Jag menar, skulle ni vilja bli kallade för 'vitt lakan' efter ett så manglat liv?

I övrigt har dagen var helt fantastisk. Den började med en planering men slutade med en annan. Arbete utfördes och mina kollegor gav mig många leenden och inbjudningar till kontring. Men under en djup och roande diskussion så ljög jag. Frågan 'hur gammal är du?' kom upp och jag skojade till de och sa 'nyss fyllda trettio'. Diskussionen gick vidare i fullt ös och frågor kring vikt, relationer och annat dök upp och in. Så talade vi om åldersnojor, hur man kommer in i klimakteriet och övergångsåldrar. Att även män genomgår detta. Då tar en av damerna till orda och sägar att jag nog precis är där och strax där i. Fullt seriös. Då gjorde jag magplask. Droppade sanningen med svansen mellan bena. Hur kunde de tro att jag var kring trettiostrecket? Va fan.

Så till övriga livet. Olika inköp bör göras. Skall göras. En kalender är de första - lr ska den ingå i den mobiltelefon som snart skall inhandlas. Tål att tänkas på över natten. Pigan ligger i sängen och väntar. Vi ska 'tratta henne me cornflakes' och sen sova. Bra film föresten. Har ni inte sett 'fyra nyanser av brunt' så borde de snarast framkalla ett beroende. 'Ja kommer ja kommer, lugn'

LOVE

Inga kommentarer: