tisdag 19 augusti 2008

Ljus av stearin.

Utan att utrycka en alltför rubbad struktur så lär bloggaren lämna ett erkännade. I hans huvud, ni vet framför den där estetknuten, försigår en himla massa tankeverksanhet. Det är som E, som ett överfyllt akvarium eller som rusningstrafik en fredag. Och så till nästa tillkännagivande.

Jag gillar det.

Min vardag består av arbete på psykavdelningen, flmkvällar av brett varierande kvalité och möten med vänner i olika sinnesstämningar. En del av dem knegar med full energi, en del lever i nya rum, somliga av dem är på pressande semester och andra har känslosvall. Intressant hur var och en av dessa väl bekanta individer egentligen mår. Vilka tankar trillar ner och vilka fastnar. Fan detta känns så abstrakt, så typsikt den sinnesstämning bloggaren vandrat i senaste veckan. Huvudorden heter idé, ambition och konkret lathet. Ändring/korrigering är det målord för nästa vecka. Stegrande.

Vi stod tidigare på en bro. Den var av trä med vita träräcken. Konstaterade att allt vatten flyter med strömmen. Fiskarna och de som flyter längs ytan gjorde samma sak. Fan såå tråkigt de såg ut. Så förutsägbart.

Blir så sjuukt inspirerad av filmer. Framförallt att skapa dem. Teater lockar men nu känns film aktuellt. Behöver lugn och ro samt för tillfället mycket sällsynt avskilldhet. Idag liksom alla andra dagar finns ett grymt spontanbehov av att ha människor omkring mig men vet mycket väl att de bästa vore lite ensamtid. Sömn infaller bland annat under denna genre. Men alla dessa människor är ju så trevliga och intressanta. Ska be mitt förnuftiga perspektiv ta en håv, ett kastspö eller en harpun. Med denna ska hon fiska in mig från de hav av intryck och placera mig i klinisk avskilldhet. Utifrån där skall vi åka.

Fan de e tydliga tankar skrivit av sömniga fingrar. Moby försöker hjälpa.

Pigan viska en gång i mitt öra. Hon gav mig först en klar blick, tog tag i min buttondown krage och använde den djupa rösten. 'Ibland kan omständigheterna lura din magkänsla.'

LOVE

Inga kommentarer: