lördag 6 oktober 2007

I like it..

a lot now... Bangkok aer faktiskt rigtigt trevligt nu near man borjar fatta hur det funkar! Man har vant sig vid galna saeljare och deras knepiga svenska! Borjar trivas som fan! Traffade precis bekanta ifran sverige och vi ska strax avnuta en thalfotmassage allihopa!

Dagen till aera har jag ahndlat fake fake fake.. men aven ett par brallor i typ bomull som funkar fett fint pa straden.. som vi kommer till mandag! Oh my.. tank er en lang vit strand med rullande vagor som paminner om paradiset! Hoppas jag iaf.. de kan komma regn- de e trots allt regnperiod aeven om de har sagt att sa blir inte fallet och de har dessutom hojt priserna pa allt pga att regnperiodn e slut! Aja.. its cheap anyway!

Hat funderat lite pa oss i svealand och de i thailand.. totalt olika forutsattningar - pratade me personalen i lobbyn pa hotellet och hon tjaenade.. hall i er1 4500 baht per months! For real de e typ 100 0 kr! Menmen som sagt olika forhalladen va ordet! JAg skulle vilja ta me en thai hem och visa sveriga och se och hora vad denne tyckte! JAg menar man mar val inte daligt av deet man inte vet ngt av.. lr? De enda jag vet saekert e att jag ska forstaetta min undersokning! man maste ju laera sig ngt av resan och inte bara softa!

Langtar hem... litelite! Saknar att sitta vid haket med vaennerna och snacka skit - blir galen pa alla thai som inte ens hajar vad man vill bestaella fran menyn! JAg menar varfor jobbar de som serveringspers om man inte ens farstor va kunden sager! Nej jag saeger mer engelskaundervising till det thai. folket! Pa tal om de sa fyller kungen haer jaemt naesta ar sa de fixar alla tempel i ar! Dyra pengar - laegg dem pa undervisning i engelska!

En rolig fakta... en TUK (en taxitrehjuling) kostar 500 000 baht.. en halv mille! Allsa hundra rusen riksdaler! Galet!

Keep in touch!

Inga kommentarer: