tisdag 16 oktober 2007

Love

Horni phiphi aer staller som antligen gav ljus i tunneln... Vi har inte kaent oss hemma nanstans men nu naer vi kom hit sa kanns livet lattare. Det aer inte superstraender med galet vatten utan de aer bara kanslan! Stranden har iofs solstolar som underlattar mot den raett vanligt forekommande brannan som ibland skiftar i rosa.. de ni! Men nu har en aningen brun nyans skymtats och jag tror i arlighetens namn jag kommer slippa malins elaka flin over min ickealltforvackra faerg pa hyn!Haha

Phiphi kanns aven fresch och minnena fran senast jag va haer har inte skymtats.. orsaken stavas tsunamin -idag besokte vi en minnesplats och jag kunde inte annat en kanna graten i halsen.. framfor oss fanss bilder fran annhoriga och alla de omkomnas namn fanns skrivna (hela familjer va de klart sorgligaste!) Men som med mycket annat under denna resa inser man att ens egna ibland uppgivna vardag inte aer sa tokig...

Ang. resedagboken sa aer vi inte sa pepp sa for dem som undrar sa kan de handa att vi kommer att dona daer.. men kan inte lova! Men vi finns pa vara bloggar! Bilder kranglar vid uppladdning!

Charlie kanner att han borjar hitta hur vi ska resa... hur vi ska tanka och kanna! Daremot kan jag saga att charlieforedrar andra saker fore backpackinggrejen! Sydney e efterlangtat! Jobb, storstad and so on!

Och bli inte oroliga om vi inte skriver.. vi lever och frodas och har inte kant oss radda en enda gang.. LOVE

1 kommentar:

Helena sa...

Hej kusinvitamin!

Trodde jag hade missuppfattat ert namn i resedagboken, men det fanns tydligen en orsak...=) Tur att pappa din informerade.

Skönt att höra att ni har det bra. Bangkok är ett måste, trots all skit osv.
Ser Phi-Phi ut som förr, förutom byggnaderna?

Jag förstår att du längtar till Australien, you´re gonna love it!!

Här hemma är det höst med stora bokstäver. Löven är snart borta och det har varit frost. Har fått skrapa rutorna på bilen några mornar. Mindre kul!
Men än sitter sommardäcken kvar.

Barnen, Janne och jag mår bra!
Snart är det helg igen.

Puss & kram

Var rädda om Er!

// Helena