lördag 24 maj 2008

Livets bästa köp.

I denna materialistiska värld så frågar jag mig, vad är mitt bästa köp alla kategorier. Febrilt tänkande finner jag flera svar. För till en början tänkte jag att de måsta ju vara något stor investering men i sinom tid insåg jag att det faktiskt kan vara en kopp svart. En sån där som hjälper en upp på banan när precis är påväg av, som läkerolen i reklamen 'makes people talk'. Så i något kritiskt tillfälle så lär de då ha varit kaffe. Kan ju även vara en drink som ledde till himmelsk och djuriskt sex.. vet inte riktigt! Jag luras i och för sig aldrig av drinkhorerna/hararna.

Men annars om man ska se till de materiella tingen så lär de då vara högtalaren till Ipoden - för de massiva. Annars skor som stillar de metrosexuella behovet. Föresten så va nog den längre resan en bra investering, hmm fyfasen va intressant de är att fundera över detta. De ska jag nog göra mer ikväll. Gudars va mina vänner ska få tänka efter, gillar de där när man faktiskt diskuterar på tillställningar.. roligt och mer givande! Så ikväll ska detta diskuteras samt att vi ska prata och planera nästa vecka. Alla har ju blivit sååå vuxna och arbetar så de blir då körigt att få in de där lilla extra. Nej fan nu ska jag tagga inför kvällen - kanske vi ska ta en midag innan, att äta tillsammans ger en vacker start på kvällen!

Alltså nu har jag bloggaren börjat jobba på rättspsyk. Han tycker de ger mycket! De är ju positivt, han finner de enormt tillfredställande men kan inte riktigt förklara varför!? Och i fredags fick han vikariera för en lärare i en förskoleklass och fyyyyfan, inte ofta man har lust att bara ta tag om de små liven och vrida nacken av dem. Han trodde särskolan där han annars jobbar var en tuff miljö men ack så fel han hade. Fast han var ju ny och barnen blev väl aningen extra galna samt att man inte kan läsa klassen direkt, kom in bättre och bättre efter varje minut, slagsmål och rast. Resurserna läggs fel kommun! In med minst en assistent i förskolan - de är nästan ett måste! Ska ringa Carola och tala henne till rätta, ge henne lite smisk! Alltså fröken Gunnarson - här får du en dynga.

Alltså BMB igår med ryttene röj - va FAN hände? Folk blev ju skvatt galna och dansade på stolar, ja till och med på bord. En kvinna i medelåldern intog bordet framför och hon verkade lugn. I sällskap hade hon cirka fem kvinnor, alla i den klimakterieosande åldern, som inte gjorde annat än att gå loss. Och kvinnan framför oss började klappa händerna och dansade sedan konstant på stolen i en timme och någon minut - alltså herregud hon blev ju dyngsur! Och vi med, av förskräkthet.. Å de va då samma denna gång, de äldre kvinnorna letar då lammkött! usch va de knaprade. Men jag gillart!

Nu ska jag nog ta ett varmt bad, tvätta mitt bakishår och dra en handtralla i karet. Har inte bestämt mig en angående de sista, men tror de blir så. Lär dra på mig fina looken inför kvällen då de nog vankar finfolk... alla mina vänner!

LOVE

Inga kommentarer: