torsdag 17 april 2008

Kväll.

Sitter i soffan aningen utmattad aningen exualterad! Dirty sexy money pryder min vy och tycker fasen att de är mer än välgjort, en serie som tillfredställer. En av få bör tilläggas!

Hörnini.. tidigare ikväll befann sig bloggaren och epa-anders på café house för att avnjuta en teaterpjäs. I ett tappert sällskap, en rätt stor skara kulturslukare, såg vi en pjäs om kvinnomisshandel. Visste inte att den handlade om det så ämnet kom lite som en chock! Men pjäsen, producerad av Teatermaskinen, satt spår. Den gav feta insikten! Pjäsen i sig var inte av yppersta klass, men ämnet och de synvinklar de valt att belysa de från satte sprätt på hjärncellerna. Det blev någon slags debatt där uppe. Alla celler enades om en felhet mitt ibland oss. Ojojoj.. skäms över att vara man som man brukar säga men ärligt;
SATAN va problemet inte är kvinnan, utan den präktige mannen. Och som kvinnomisshandel framställs i media och övrigt idag så känns kvinnorna lika mycket bov som offer. Men hörrnni, de är ju oss män som är problemet, därav bör samhället agera pereventivt i frågan! Utbilda och upplys männen om att vi borde tänka över vårt beteende, speciellt varningsignalerna! Punkt.

Men men, ska ägna en tanke åt saken... Tackar kekke för pjäsen och önskar all lycka! Han bad oss stanna kvar och diskutera efteråt och nästan samtliga stannde. Diskussionen var av högsta klass och vi kom till insikt! Wow.. fast inget slår ju middagsklubbens tunga insikter, finns vetenskapen? med mera med mera haha

Ok imorgon ska vi samlas för att vinka till morfar när han ska upp till himlen. Känns tungt men även vackert.. älskade morfar kommer alltid finnas kvar!

Helgen då? jo men den blir bra! En eventuell utgång, en till och en middag ligger på lut. Får se om de får besudla men ädla tid. Kommer noga känna efter vart den väljer att peka! Just nu är jag sugen på att älska, äta och avnjuta en whiskey. Gärna till några tunga sexiga toner av Debussy.

LOVE

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså Teatermaskinens uppsättning "jag skär" är det mest gripande jag sett inom teater. De är bäst. Jag vill se mera. Ska kolla upp, nu. Bra. Bra Charlie som påminner mig haha! Puss.

Anonym sa...

"Men hörrnni, de är ju oss män som är problemet"

Är det inte våldtäktsmännen och männen som misshandlar som är problemet?

För jag har svårt att se att det är du och jag som är problemet. Därför har jag svårt att ta när någon säger att män är problemet.

Det är ju som att säga att fotbollssupportrarna är problemet när det egentligen är hulliganerna som slåss som är det egentliga problemet.

Eller att invandrarna är problemet när det egentligen....

ja, du kanske fattar vinken :)

Trevlig helg i alla fall Charlie!