måndag 7 april 2008

Vi kallar det sömn...?

Ligger i min bädd, ok vid en närmare titt så är de en tältsäng. En möbel inte värd att kalla bädd. Har ett påslakan att över mig, soff kudde till huvudkudde samt en förbannat otrevlig pinne tvärs över ryggen. Ett avlångt metallstycke skapat av djävulen själv... men jag klagar inte för jag är trött. Sliten. utmattad. Ärrad om man så vill. Så jag tackar och bockar, inte igår man va såhär tömd höll jag på att skriva! Förstå huvudvärken som tränger sig på! Den börjar så svagt i nacken, som en hand som griper tag bakifrån och succesivt ökar pressen mot nackkoterna. Värken smider nya planer och intar bakre huvudet, anfaller med hela armén och får en att bara vilja vara någonannanstanns, typ koh tao thailand. Huvudvärken väljer nu att göra det avgörande draget och kör rakt frammåt, mot pannan. I mitt fall en panna i storformat. Hela huvudet känns snedknullat och det enda man vill ha är Brämhults Färskpressade Apelsinjice, Guds eget blod.

Men så så så kommer vi till till till da dada dagens reflektion. Sömn, ett begrepp bekant för många, tillgängligt för alla. Undrar varför gud skapade oss på det här viset, nämligen med sömnbehovet?! Hur skulle världen se ut utan de? Förmodar att vi skulle hunnit dubbelt så långt i utvecklingen av allt om vi inte behövde sova. Även om vi inte sover hálva dygnet så.. orka

NEJ tackar de bekanta för en trevlig kväll med film. Som den perfekta rätten "En trevlig kväll med film tack!" Fast fatta framtiden, "Nej föresten jag tar en trevlig kväll med film, fast med extra mycket middag". Den ni mina vänner, 'Den satt där den skulle' som pigan så bekant så.

Fingrarna vill inge mer... som _______ så bekant sa! Nu kommer jag fröken Blund, vi ska älska ohämmat och djurisk inatt!

LOVE

Inga kommentarer: