lördag 19 april 2008

Snitt ur livet.

Fredag, oh helige fredag! Början på helgen som alltid bör kännas lika bekymmerslös och energigivande! Afterall... va går upp mot en kopp kaffe lr aningen mer procenthaltig drcyk i glaset. Men är trött, nöjd och redo för återhämting! så här är den, den ljuva tillfredställande fredagen.

Till tonerna av metallicas 'nothing ells matter' blir man aningen Vmodig. Har genomgått en begravning idag. Min syster sitter tyst, eftertänksam framför mig. För det lär få smällta att någon nära lämnet vår närvaro. Någon som gett oss lycka, gett oss glädje och evig inspirition. Han var min morfar, är min morfar och kommar alltid vara.. ler vid tanken över att turen och lyckan att få vara ditt barnbarn. Syns där uppe hörru!

Ok.. så till dagens eftertanke. Vad vore livet värt om man inte väljer att leva det? Att vara ärlig mot andra men framförallt mot dig själv. Vad vill du med livet, hörni de e fasen för kort för att slösa bort. Och med de vill jag verkligen säga att lycka inte alltid kommer genom framgång, karriär och rikedom. Nejnej genom att vara nöjd med sin vardag. Min dröm är att kunna vara nöjd med att stanna där jag är här och nu.. att för evigt känna att Sala är nog för mig, att verkligen kunna njuta av den vardagen och inte känna pressen efter flytt, yrke och dess följder. Men så är det inte och jag väljer att vänja mig, att acceptera att jag faktiskt är en av dem som söker efter annat! Vad ska jag göra, kan ju inte tvinga mig till något. I och med de skulle jag sluta leva i nuet! Sluta leva med andra ord. Tror man ska acceptera sina drömmar och inte försöka bli någon man inte vill bli innerst inne. Då faller hela livsmåttot... och JA, jag är realist

Fasiken så djupt de blev som pigan sa.. haha men ibland får man fundera lite över de stora hela för att komma fram till de lilla, de väsentliga!

Helgen verkar lyda följande, lördag öppen/landetmiddag/ plutomeddesscharm/ fotbollldömmeri samt lite annat ankommande! Gillar läget. Skjuter en kork för att fira in våren!

Förra inlägget kan verka oklart, men angående att 'vi män är problemet' vill jag inte säga att alla män är kvinnomissandlare. Långt ifrån. Vill däremot hävda att det är alla mäns skyldighet att våga ta upp ämnet bland sina vänner. Att veta att det förekommer kvinnomisshandel och att vi alla kan göra någonting åt det. Vill att vi alla vågar ta diskussionen med våra polare angående deras beteende mot kvinnor, om så är nödvändigt! att Vara uppmärksamma. För i nuläget känns det som de utsatta är de som mest agerar mot det, de är kvinnorna som får kämpa mot mest. Är övertygad om att det tar och hjälper så enormt mycket mer ifall män tar upp problemet män emellan... medhåll? (vill tacka norlen för kommentaren!)

LOVE

2 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart får du medhåll min vän. Det är förjävligt det som sker. Och att i alla fall ta upp det till diskussion är en bra idé.
Det svåra med just kvinnomisshandel är att det oftast sker bakom stängda dörrar. Vi ser det aldrig förrän det har gått för långt.

Vet inte vart jag tänkte komma med det, men jag är för trött för att skriva mer och har bloggar kvar att läsa innan jag får snutta kudden. Have a nice weekend Charlie!

Anonym sa...

Jag håller med kan jag ju också säga! Själv tror jag att det största problemet är att människor ser det men ingen agerar för "det har väl inte jag med att göra" och skiter i att ta tag i det! Den tankegången tror jag är en stor del av problemet! Men också medhåll till Robin, det sker ju i hemmet och är därför ett svårtillgängligt problem!

Fred.